دبیركمیسیون عمران شورای شهر تهران:
پاسخ به ابهامات خط ۷، واگن های جدید ۲۰ ماه دیگر می رسد
شیك بار: دبیركمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار داشت: نخستین سری ۶۳۰ واگن مترو كه مناقصه آن سال قبل برگزار گردید ۲۰ ماه دیگر به ناوگان اضافه می گردد.
محمدعلی كرونی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه امروز كمیسیون عمران با مدیران حمل و نقل شهرداری در مورد تامین واگن مترو تا افق ۱۴۰۰ اظهار داشت: سال قبل مناقصه ۶۳۰ دستگاه واگن در وزارت كشور بر گزار شد و مراحل اداری آن به اتمام رسید و هم اكنون مجوز شورای اقتصاد آن صادر شده اما باید بانك عامل انتخاب تا قرارداد فاینانس بسته شود كه انجام تمامی این كارها یعنی نخستین سری واگن ها ۲۰ ماه دیگر به ناوگان مترو اضافه خواهد شد كه این مورد مترو را دچار چالش خواهد نمود.
وی با اشاره به اینكه در این جلسه راهكارهای دیگری كه بتوان در این فاصله برای مترو تهران تامین واگن نماییم مورد بررسی قرار گرفت كه یكی از راهكارها پیگیری دو فاینانس مترو كه تاریخ آن منقضی شده از جانب معاونت ترافیك بود. همینطور یكی دیگر از راهكارهای پیشنهاد شده برگزاری مناقصه واگن توسط شهرداری برای سازندگان داخلی بود چونكه هم اكنون تكنولوژی ساخت واگن در داخل وجود دارد. در نهایت تصمیم گرفته شد راهكارهای مختلف همزمان دنبال شود تا هر چه سریعتر برای قطار شهری تهران بتوانیم واگن تامین نماییم.
كرونی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه كمیسیون عمران با مبحث بازبینی طرح جامع ریلی شهر تهران اظهار داشت: تابحال ۳ جلسه برای بازبینی این طرح برگزار شده و روند بازبینی آن طولانی شده و در جلسه امروز آخرین اقدامات برای بازبینی طرح جامع ریلی مورد بررسی قرار گرفت تا هر چه سریعتر مطالعات به اتمام رسیده و طرح برای تصویب نهایی به شورای عالی ترافیك كشور برود و بتوانیم شبكه مترو تهران تا سال ۱۴۲۰ را به تصویب برسانیم.
وی افزود: قول داده شد تا مهرماه این مطالعات تكمیل و آماده عرضه در شورا بشود. بخشی از خطوط در حال بهره برداری شده مصوبه شورای عالی ترافیك را ندارد و بعد از تكمیل مطالعات طرح جامع هم برای این خطوط و هم خطوط جدید مصوبه گرفته خواهد شد.
كرونی همینطور در پاسخ به پرسشی در مورد ابهاماتی كه در ایمنی كامل بخش های بهره برداری شده خط ۷ مطرح می گردد توضیح داد: بخشی كه راه اندازی شده به سیگنالینگ و تهویه مجهز شده. جهت راه اندازی هر ایستگاه به یك الزامات اولیه نیاز است كه در گذشته همین الزامات اولیه هم وجود نداشت اما هم اكنون سیگنالینگ تكمیل شده و تهویه آن هم برای هر یك ایستگاه در بین راه اندازی شده كه اگر حادثه ای رخ داد تخلیه دود امكانپذیر باشد هر چند تهویه صد درصد كامل نشده ولی در صورت بروز حادثه هم می توان مشكل را مرتفع كرد.
وی در مورد حفاظ های آهنی در بخشی از خط ۷ هم توضیح داد: این حفاظ ها در انتهای بخشی از خط هست كه هنوز تكمیل نشده و نقش جداكننده از بخش های بهره برداری شده و بخش های در حال تكمیل است. ازاین رو وجود این حفاظ ها به ایمنی مسافران لطمه ای نمی زند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب