شناسایی 5 هزار لطمه دیده اجتماعی در پایانه های پایتخت در سال قبل

شناسایی 5 هزار لطمه دیده اجتماعی در پایانه های پایتخت در سال قبل

به گزارش شیک بار، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه های مسافری شهر تهران اظهار داشت: طی سال قبل با همکاری نهادهای حمایتی بالاتر از 5 هزار لطمه دیده اجتماعی در سطح پایانه ها شناسایی و ساماندهی شده اند.


به گزارش شیک بار به نقل از مهر، قرارگاه اجتماعی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه های مسافری شهر تهران با حضور محمدحسین صادقی مدیرکل پیش گیری از وقوع جرم و لطمه های اجتماعی دادستان کل کشور، عسگر جلالیان معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری، ولی الله مهبودی معاون حقوق عامه و پیش گیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب تهران، عبدالمجید رحمانی دبیر مرکز رصد و پایش و مدیریت لطمه های اجتماعی کلانشهر تهران، حمیدرضا رحمانی مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه های مسافری شهر تهران و جمعی دیگر از مدیران ارشد شهری و دستگاه های متولی حوزه لطمه های اجتماعی اجرا شد.
اقدامات مؤثر برای پیش گیری از لطمه های اجتماعی در پایانه های مسافری درحال اجرا است حمیدرضا رحمانی، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه های مسافری شهر تهران در این جلسه، با اشاره به اقدامات این سازمان در عرصه پیش گیری از لطمه های اجتماعی در پایانه های مسافری شهر تهران اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات خوبی در عرصه پیش گیری از لطمه های اجتماعی در پایانه های مسافری شهر تهران در دست اقدام است.
وی اضافه کرد: یکی از این اقدامات اجرای طرح های ساماندهی با همکاری نهادها و سازمان هایی چون سازمان رفاه و خدمات اجتماعی، سازمان پسماند، بهزیستی، کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و نیروی انتظامی است که به نتایج و دستاوردهای مناسبی نیز در این زمینه دست یافته ایم.
رحمانی اضافه کرد: طی سال قبل با همکاری نهادهای حمایتی بالاتر از ۵ هزار نفر از لطمه دیدگان در سطح پایانه ها شناسایی و ساماندهی شده اند.
رحمانی با پرداختن به آمار لطمه دیدگان اجتماعی ساماندهی شده در سال ۱۴۰۳ به تفکیک هر پایانه، اظهار داشت: برمبنای آمار در پایانه غرب ۲ هزار و ۴۱۷ مورد، در پایانه جنوب، یک هزار و ۵۲۷ مورد و در پردیس مسافری شرق، یک هزار و ۲۱۹ مورد ثبت شده است.
۱۱ میلیون سفر طی ۱۴۰۳ از پایانه های مسافری شهر تهران وی با اعلان اینکه در سال قبل بالاتر از ۱۱ میلیون مسافر از پایانه های ۵ گانه شهر تهران جابه جا شده اند، اضافه کرد: بیشترین سهم جابجایی مسافر متعلق به پایانه های غرب و جنوب است که برمبنای آمار، پایانه مسافری غرب ۵ میلیون و ۵۸ هزار و ۶۰۲ مسافر، پایانه جنوب ۴ میلیون، ۴۲۷ هزار و ۸۳۰ مسافر، پردیس مسافری شرق، یک میلیون و ۳۹۵ هزار و ۴۲۴ مسافر و پایانه بیهقی نیز یک میلیون و ۲۶ هزار و ۸۵۸ مسافر از تهران به شهرهای مقصد جابجا شده اند.
رحمانی به مجموع خدمات خروجی ثبت شده در سال قبل اشاره نمود و اظهار داشت: برمبنای آمار بیش از ۹۶۲ هزار سفر از پایانه های ۵ گانه شهر تهران انجام شده که ۵۴ درصد بوسیله اتوبوس و ۴۶ درصد بوسیله سواری انجام شده است؛ این در حالیست که ۸۸ درصد از مسافران با اتوبوس جابه جا شده اند.
رحمانی تعداد کل سرویس ها طی ۱۲ ماه سال ۱۴۰۳ را ۵۲۰ هزار سرویس اتوبوس و ۴۲ هزار سواری برآورد کرد.
اقدامات فنی و عمرانی در پایانه ها رحمانی در بخش دیگری از گزارش خود به پروژه های در دست اجرا و اجرا شده در پایانه های ۵ گانه پرداخت و اشاره کرد: تکمیل و نصب گیت های کنترل مکانیزه بلیط با QR code در پایانه غرب، بازسازی خدمات بهداشتی در پایانه بیهقی، نصب و اصلاح تابلوهای هدایت مسیر در پایانه های مسافری غرب، جنوب و بیهقی، رنگ آمیزی ترافیکی به میزان ۹ هزار و ۲۰۰ متر در پایانه غرب، راه اندازی و تجهیز پست برق در پایانه بیهقی و توسعه فضای سبز با کاشت بالاتر از ۲۰ هزار اصله درخت و درختچه در فضای پایانه ها و نصب و تکمیل دوربین های نظارتی همچون اقدامات انجام شده است. همکاری بین دولت و مدیریت شهری در عرصه لطمه های اجتماعی بی نظیر است
عسگر جلالیان، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری نیز در این جلسه با اعلان اینکه پایانه های مسافربری عمدتا محل عبور اقشار متوسط به پایین جامعه هستند، تاکید کرد: این پایانه ها محل رفت وآمد قشر لطمه پذیر جامعه است، گزارش هایی داریم که نشان میدهد حتی در همین ماه ابتدایی سال، افراد زیادی برای تهیه بلیت گرفتار مشکل مالی شده اند، این یعنی ما با جامعه ای مواجهیم که نیازمند حمایت و توجه ویژه است.
وی ضمن اظهار امیدواری برای هم افزایی میان نهادهای قضائی و اجرائی برای ایجاد محیطی ایمن، زیبا و در شأن مردم، بیان داشت: ما مسئولیم از فرصت هایی که در اختیار داریم برای خدمت بهتر استفاده کنیم؛ اگر کوتاهی نماییم، فردا در مقابل مردم و در پیشگاه خداوند مسئول خواهیم بود.
جلالیان اشاره کرد: این نوع همکاری بین دولت و مدیریت شهری در عرصه لطمه های اجتماعی بی نظیر است.
برنامه ریزی دقیق و پاسخگو؛ محور پیش گیری از لطمه های اجتماعی ولی الله مهبودی معاون حقوق عامه و پیش گیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب تهران نیز تاکید کرد: برای خدمت صادقانه به مردم، باید با شناخت، آگاهی، تحلیل دقیق شرایط و دیدی جزئی نگر وارد میدان شد.
وی اضافه کرد: در جمهوری اسلامی که بر پایه مکتب حضرت امیرالمؤمنین (ع) بنا شده، مسئولیت پذیری از اهمیت بالایی برخوردار است، دنیا به ما نگاه می کند و این نگاه، ما را موظف می کند که دقیق، پاک دست و پاسخگو باشیم.
مهبودی با اشاره به لزوم تحول در برنامه ریزی ها اظهار داشت: برنامه هایی که برای حل معضلات اجتماعی طراحی می شوند، باید عالمانه، دقیق و اجرائی باشند. مخصوصاً در مواردی که بی نظمی اجتماعی موجب تداخل در حقوق دیگران می شود، دستگاهها وظیفه دارند با همکاری و هم افزایی به تنظیم نظم عمومی بپردازند. تحول ملموس در پایین آوردن لطمه های اجتماعی با همکاری نهادها محمدحسین صادقی، مدیرکل پیش گیری از وقوع جرم و لطمه های اجتماعی دادستان کل کشور هم با تکیه بر اهمیت موضوع لطمه های اجتماعی به عنوان محور اصلی این جلسه، گفت: کنترل و کاهش لطمه های اجتماعی همچون معتادین متجاهر، خردسالان کار، متکدیان و… نه فقط یک دغدغه اجتماعی، بلکه از اولویت های مورد تاکید مقام معظم رهبری و موضوع مورد تصریح در اسناد بالادستی مانند برنامه هفتم توسعه و بیانیه گام دوم انقلاب است.
وی تاکید کرد: حل مسایل اجتماعی نیازمند نگاه عمیق، تجهیزات نوین، نیروی انسانی متعهد و برنامه ریزی منسجم است. پایانه ها به عنوان یکی از گلوگاه های مهم اجتماعی باید تحت نظارتی هوشمند، مستمر و چندبُعدی قرار گیرند.
صادقی اظهار امیدواری کرد که با جدیت دادسرای تهران و همکاری سایر نهادها، شاهد تحولی ملموس در این زمینه باشیم.
بر اساس این گزارش قبل از این نشست، مسؤلان دستگاه قضا، ضمن بازدید از پایانه های مسافربری جنوب و غرب از نزدیک با موضوعات این دو پایانه مهم آشنا شدند و در آخر از زحمات سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه های مسافری شهر تهران در عرصه لطمه های اجتماعی و تشکر و قدردانی گردید.


منبع:

1404/01/30
14:29:16
5.0 / 5
10
تگهای خبر: بار , پایانه , تجهیزات , ترافیك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
Shikbar شیک بار
shikbar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شیك بار محفوظ است

شیك بار

حمل و نقل و باربری؛ شیک بار، همراه شما در هر اسباب کشی