۴ نمونه ون برای انتخاب و جایگزینی ون های فرسوده وارد شده است

۴ نمونه ون برای انتخاب و جایگزینی ون های فرسوده وارد شده است

به گزارش شیک بار، شهردار تهران اظهار داشت: 4 نمونه ون برای انتخاب و جایگزینی ون های فرسوده وارد شده است.


به گزارش شیک بار به نقل از مهر، علیرضا زاکانی در جشن بزرگ خانواده معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران که بامداد امروز پنج شنبه ۴ بهمن ماه ۱۴۰۳ در برج میلاد برگزار گردید، ضمن قدردانی از تلاش آنهایی که تهران را آباد و آبادتر کردند، اظهار داشت: امید داریم در آینده بتوانیم کارهای بزرگ تری انجام دهیم. هر اقدامی مثبتی در پایتخت نماد کارایی نظام است وی با اعلان اینکه تهران یک الگو است و هر اتفاقی در آن رخ دهد الگوی دیگر شهرها قرار می گیرد، اشاره کرد: هر اقدامی در پایتخت نماد کارایی نظام است. بر مبنای نظرسنجی ها، آلودگی هوا و ترافیک از مشکلات اصلی تهران هستند و اذهان عمومی را درگیر کرده است. زاکانی با اعلان اینکه سالانه هفت هزار نفر در تهران به سبب آلودگی هوا جان خودرا از دست می دهند، تصریح کرد: روزانه لطمه های سنگینی ناشی از ترافیک را شاهد هستیم؛ به همین دلیل قسمتی از کوشش های کارکنان حوزه حمل و نقل و ترافیک، سایر بخش های شهرداری و شورا، مجموعه بانکی کشور خصوصاً بانک شهر و شرکت های مسئول ازجمله قرارگاه خاتم امکانی را فراهم آورده که با افتخار بگوییم چه اتفاقاتی رقم خورده و خواهد خورد. وی اضافه کرد: ما بسته ای را پیش بینی کرده ایم که پنج سطح دارد؛ سطح اول آن پیرامون موضوعات حمل و نقل است که مستقیماً به معاونت حمل و نقل و ترافیک برمی گردد و عمده معاونت ها از آن پشتیبانی می کنند. تهران در این سطح سلسله نیازهایی را دارد و ما در این سطح، پنج قسمت را هدف گذاری کردیم. زاکانی با اعلان اینکه در قسمت اول بدنبال کاهش رفت و آمد در شهر هستیم، اظهار داشت: در این جهت با مناسب سازی شهر خصوصاً برای معلولان و سالمندان سعی کردیم ارائه خدمات هوشمند را در برنامه داشته باشیم. همین طور با توزیع خدمات در مناطق مختلف همچون راه اندازی میادین میوه و تره بار و دسترس پذیری آنها، سعی کردیم سفرهای داخل شهری را کاهش دهیم. وی با تأکید بر افزایش مطلوبیت حمل و نقل عمومی به عنوان قسمت دوم برنامه ریزی ها، اظهار داشت: ۲۵۴ کیلومتر خط مترو را تحویل گرفتیم و در این ۳ سال به بالای ۳۰۸ کیلومتر افزایش دادیم که البته قسمتی از آن برون شهری است. ۱۴۲ ایستگاه مترو تحویل مترو شد که آنرا به ۱۵۹ ایستگاه رساندیم. ۶۰۰ همت اعتبار برای توسعه مترو پایتخت نیاز است زاکانی با اعلان اینکه هر کیلومتر مترو با احتساب امکانات و تجهیزات به سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اشاره کرد: خط ۲، ۴، ۶ و ۷ توسعه پیدا کرده و یا درحال توسعه هستند. خط ۸، ۹ و ۱۰ نیز در این دوره مجوز ساخت دریافت نمودند. برای خط ۱۱ نیز درحال دریافت مجوزهای غائی برای شروع کار هستیم. وی با بیان این که تهران به ۴۹۶ کیلومتر مترو و ۳۲۰ ایستگاه نیاز دارد، اشاره کرد: ۶۰۰ همت اعتبار برای توسعه مترو پایتخت نیاز است. زاکانی همین طور اشاره کرد: در کنار توجه به زیرساخت ها، کوشش برای خرید هزار و ۱۸۴ واگن داخلی و خارجی هم انجام شده که به امید خدا عملیاتی می شود. شهردار تهران با اعلان اینکه خطوط ۸ و ۹ تبادلی هستند و کارآیی مترو را افزایش خواهند داد، تصریح کرد: ما در شمال تهران با ضعف فعالیت حمل و نقل عمومی روبه رو هستیم و نیاز به توجه در این بخش دارد. وی ادامه داد: درحال آماده سازی خط یک بی آرتی برای فعالیت تراموا هستیم. هم اکنون دو دستگاه تراموا در پایتخت موجود است که با حضور رییس جمهور رونمایی خواهد شد. زاکانی با اعلان اینکه ابتدای دوره از هزار و ۸۸۰ دستگاه اتوبوس ۸۶۰ دستگاه در خطوط فعال بود، اظهار داشت: امروز سه هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس داریم و در ماه های آتی شاهد یک رشد جدی دراین خصوص خواهیم بود. وی با بیان این که برای تامین پنج هزار و ۲۲۵ دستگاه اتوبوس قرارداد منعقد شده که ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی است، اظهار داشت: ما شاهد فعالیت ۴ هزار و ۹۶۰ دستگاه اتوبوس در سال ۱۳۸۹ بودیم. امروز ما یک گام نسبت به گذشته جلوتر برمی داریم. با اینحال تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد. تلاش ها باید به جایی برسد که معادله درصد استفاده از حمل و نقل عمومی و شخصی را جابجا کند. ورود ۴ نمونه ون وارداتی برای انتخاب و جایگزینی ون های فرسوده وی با اعلان اینکه ۶ هزار دستگاه ون از ۱۵ سال پیش فعال است، اشاره کرد: امروز بالاتر از ۲ هزار دستگاه ون در شهر فعالیت می نمایند که از استاندارد خارج شده اند. در این جهت برای ۱۰ هزار دستگاه ون تفاهم شده که چهار نمونه وارد شده تا انتخاب غائی بین آنها صورت گیرد. زاکانی ضمن قدردانی از تلاش مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، اظهار داشت: ۲۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی برقی و ورود ۲ هزار تاکسی از این بسته، امکانی را فراهم آورده که کارهای اساسی و جدی را انجام دهیم تا چهره شهر تغییر کند و مطلوبیت افزایش یابد. ۸۳ درصد از علل آلودگی هوا مربوط به منابع آلاینده سیار و وسایل نقلیه است که با برقی سازی، آلایندگی کاهش خواهد یافت. وی با اعلان اینکه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در شهر داریم که بدون رعایت مسائل ایمنی در هر جهتی عبور می کنند، اظهار داشت: در تهران هزار و ۳۷۰ کیلومتر راه می توان ایجاد کرد که تداخلی با خیابان ها نداشته باشد و مردم با پیاده روی و یا با دوچرخه و اسکوتر عبور کنند که در همین جهت ۴۷ کیلومتر از آن درحال بهره برداری است و منطقه پنج بدنبال الحاقیه آنست. با اجرای این راه ها نیاز به استفاده از وسایل نقلیه شخصی کمتر خواهد بود. زاکانی اضافه کرد: کاهش سفر، افزایش مطلوبیت حمل و نقل، برقی سازی، اعمال خاصیت ها و قواعد در شهر برای مدیریت با دقت نظر و توسعه ساختارهای نظارتی و هوشمندسازی، پنج سطح نخستین بخش از برنامه های ما در پایتخت به شمار می روند. شهردار تهران با اعلان اینکه این اقدامات در امتداد اجرای سفر ترکیبی در پایتخت به انجام می رسد، اظهار داشت: این موضوعات توسط برخی افراد به عنوان خواب تعبیر می شود؛ این چه حرف هایی است که می زنند؟ مواردی که عنوان شد برنامه هایی است که با تلاش کارکنان و حامیان مدیریت شهری همچون مجموعه بانکی اجرائی می شود. وقتی زمینه ها فراهم گردد شهروندان نیاز به وسایل نقلیه شخصی نخواهند داشت. وی ادامه داد: لایه دوم امور ایجاد زیرساخت هاست. ۹.۲ کیلومتر از بزرگراه شهید شوشتری در ماه های آتی به بهره برداری می رسد و مرحله دوم بزرگراه شهید بروجردی و بال غربی بزرگراه یادگار امام نیز در سال آینده افتتاح خواهد شد. ۳۴ اصلاح از ۹۸ اصلاح تقاطعی اجرائی شده و ۲۶ اصلاح در حال انجام می باشد و سال آینده پرونده آن بسته خواهد شد که مسیر مردم را کوتاه تر خواهدنمود. زاکانی ضمن قدردانی از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت ورزش برای کمک در اجرای بزرگراه ها و بزرگراه ها، اظهار داشت: لایه سوم امور در بخش فضای سبز است و امسال جشن پایان اجرای کمربند سبز پایتخت انجام خواهد شد. ما قانع به این شرایط نیستیم. در ایام قبل دیداری با رییس جمهور داشتیم و درخواست کردیم که کوه های شمال پایتخت از طرف منابع طبیعی به شهرداری تحویل داده شود تا فضای سبز آن تامین و مجدداً نگهداری آن به دولت واگذار شود. شهردار تهران با اعلان اینکه لایه بعدی در عرصه فناوری است، اظهار داشت: ما شرایط را در این بخش تغییر می دهیم و اتفاقات بزرگی در این بخش رقم می خورد. لایه پنجم نیز اجرای هزار و ۳۷۰ کیلومتر مسیر بی خطر برای عابران خواهد بود و چهره شهر تغییر خواهدنمود. اگر بتوانیم این برنامه ها را اجرا نماییم و به شرایط موجود قانع نباشیم، چهره پایتخت تغییر می کند. وی اضافه کرد: اگر با دید باز نگاه نماییم، ظرفیت خالی در تهران داریم که باید با کارشناسی و اقدامات جهادی و دقت لازم، این ظرفیت تکمیل شود. زاکانی بیان کرد: ۵۹ متر از ۵۴ کیلومتر توسعه مترو با منابع عمومی دولت تامین شده است. همه چیز پول نیست و تسهیل در صدور مجوزها و رویه اقتصادی از طرف دولت برای ما جهش به وجود می آورد. از وزارت کشور، نیرو، نفت، صمت و امور خارجه و مجلس و دستگاه قضائی بابت کمک برای پیشبرد امور تقدیر می نماییم. تهران باید متحول شود که قسمتی از این تحول با تلاش کارکنان است که امیدواریم با همکاری دولت و بخش خصوصی، سرمایه گذاری سنگینی را انجام دهیم و شهر را از این شرایط خارج نماییم. او در آخر از همراهی ۲۱ عضو شورای شهر تهران و رییس شورا برای اولویت قرار دادن حمل و نقل عمومی در اختصاص بودجه، قدردانی نمود.

1403/11/05
13:23:56
5.0 / 5
278
تگهای خبر: امكانات , بار , بزرگراه , تاكسی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
Shikbar شیک بار
shikbar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شیك بار محفوظ است

شیك بار

حمل و نقل و باربری؛ شیک بار، همراه شما در هر اسباب کشی