گفت وگوی شیك بار با سفیر ارمنستان در تهران

ارمنستان می تواند پل ایران به بازار اوراسیا باشد

ارمنستان می تواند پل ایران به بازار اوراسیا باشد

شیک بار: سفیر ارمنستان در ایران همکاریهای تهران و ایروان در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و انرژی را تشریح نمود و اظهار داشت که «هرگونه مسیر مواصلاتی باید تحت حاکمیت و صلاحیت کشور مورد نظر بوده و برمبنای اصول عمل متقابل و برابر باشد».


«آرسن آواکیان» سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری ارمنستان در ایران در گفت و گو با ایسنا درباره ی روابط دوجانبه و همکاریهای تهران و ایروان گفت: بین جمهوری ارمنستان و جمهوری اسلامی ایران روابط گرم بر پایه حسن همجواری حاکم است. برای ارمنستان تقویت و تعمیق هر چه بیشتر روابط با ایران از اهمیت ویژه ای برخوردارست. این مساله در برنامه چهار ساله ۲۰۲۱-۲۰۲۶ دولت جمهوری ارمنستان نیز ذکر شده است. با اطمینان می توانیم این را عنوان نماییم که در میان هر ۲ طرف آمادگی و اراده سیاسی لازم برای تعمیق هر چه بیشتر روابط وجود دارد.
وی ادامه داد: حضور دولت ارمنستان در عالی ترین سطح در مراسم وداع با رییس جمهور فقید ایران جناب آقای «سید ابراهیم رئیسی» و همراهان وی، همین طور حضور در مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رییس جمهور منتخب جدید نشانگر اهمیت روابط با جمهوری اسلامی ایران است. در قالب این سفرها «نیکول پاشینیان» نخست وزیر جمهوری ارمنستان در دیدارهایی که با مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران و مخصوصاً در دیدار با مقام معظم رهبری حضرت آیت الله «سید علی خامنه ای» داشتند، تعاملات موجود بین ارمنستان و ایران و دورنمای ظرفیتهای همکاری در آینده مورد بررسی و تبادل نظر قرارگرفته است. ایروان بر این باور است که با همکاری دولت چهاردهم می توان به موازات اجرای توافقات قبلی، برنامه های جدید و جاه طلبانه تری را نیز طرح ریزی کرد.
این دیپلمات ارمنستانی همین طور اشاره کرد: در رابطه با همکاریهای اقتصادی دوجانبه میان ارمنستان و ایران، بطور قطع ذکر این نکته لازم است که با توجه به این که هم اکنون برنامه های بی شماری در دست اجراست ولی ظرفیتهای همکاری ۲ کشور خیلی بیش از این است که در صورت تحقق آنها می توان به نتایج شایان توجهی دست یافت.

دیدار پاشینیان با رهبر انقلاب

منبع:

1403/07/29
08:50:47
5.0 / 5
19
تگهای خبر: بار , سفر , مسیر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
Shikbar شیک بار
shikbar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شیك بار محفوظ است

شیك بار

حمل و نقل و باربری