اعتراض بلاگرهای نظامی روسیه به فیلتر دیسکورد

اعتراض بلاگرهای نظامی روسیه به فیلتر دیسکورد

شیک بار: اقدام روسیه در ممنوعیت «دیسکورد» که پلت فرم پیامرسان محبوب گیمرها و برنامه نویسان است، انتقاد بلاگرهای نظامی را برانگیخت که می گویند این اپلیکیشن توسط اپراتورهای پهپاد در خط مقدم جنگ در اوکراین استفاده می شود.



به گزارش شیک بار به نقل از ایسنا، این غوغا بعد از آن به پا شد که رگولاتور اینترنت روسیه روز سه شنبه «دیسکورد» را به سبب نگرانی از استفاده از آن برای استخدام افراد برای انجام حملات تروریستی و فروش مواد مخدر، به فهرست رو به رشدی از اپلیکیشن های اجتماعی که فیلتر شده اند، اضافه کرد.

کانال تلگرامی «فایتربامبر» که به هوانوردی نظامی متمرکز است و بالاتر از ۵۳۰ هزار عضو دارد، این اقدام را «خنجری از پشت» خواند. این وبلاگ روز چهارشنبه نوشت: متاسفانه، مقامات روسیه از «واقعیت، مردم و ارتش» دور هستند.

کانال «ریبار» که ارتباطاتی با ارتش دارد و بالاتر از ۱.۳ میلیون نفر آنرا دنبال می کنند، اعلام نمود این ممنوعیت به مفهوم آنست که تعدادی از مراکز فرماندهی ممکنست بدون پخش تصویری پهپاد بمانند. در این بیانیه آمده است: «وزارت دفاع هیچ جایگزینی برای نیروها فراهم ننموده است».

بلاگرهای نظامی از زمان شروع جنگ در اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲، به یک عامل موثر در رسانه های روسیه تبدیل گشته اند. اوایل امسال، غوغا در تلگرام، پارلمان روسیه را واداشت لایحه ای را پس بگیرد که استفاده از دستگاههای مجهز به اتصال اینترنت را برای سربازان و افسران در خطوط مقدم ممنوع می کرد.

«دیسکورد» که بالاتر از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد، در سرتاسر جهان زیر ذره بین رفته است برای اینکه رگولاتورها بدنبال کنترل بیشتر پلت فرم های دیجیتالی هستند. ترکیه هم هفته جاری به سبب نگرانی از استفاده گروههای هرزه نگاری خردسالان از «دیسکورد»، این برنامه را مسدود کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سایر پلت فرم های رسانه اجتماعی شامل یوتیوب، فیسبوک، ایکس و اینستاگرام از زمان شروع جنگ اوکراین، در روسیه فیلتر شده اند.



1403/07/19
12:06:18
5.0 / 5
102
تگهای خبر: اینترنت , بار , دستگاه , هوانوردی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
Shikbar شیک بار
shikbar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شیك بار محفوظ است

شیك بار

حمل و نقل و باربری