گزارش مهر؛

به یاد مظلومیت شهدای پرواز ۶۵۵ و توحش آمریكایی

به یاد مظلومیت شهدای پرواز ۶۵۵ و توحش آمریكایی

12 تیر ماه هر سال یادآور شهادت 290 مسافر بی گناهی است که با شلیک موشک های ناو وینسنس، پروازی بی بازگشت به آسمان ها را طی و آبهای نیلگون خلیج فارس را با خون خود گلگون کردند.



به گزارش شیک بار به نقل از مهر، صبحگاه ۱۲ تیر ۱۳۶۷ تنها چند روز مانده به پذیرش قطعنامه ۵۹۷ شورای امنیت سازمان ملل برای اتمام جنگ تحمیلی از طرف پیر خمین، فرمانده ناو یو اس اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ارتش آمریکا، پرواز ایرباس A۳۰۰ ۶۵۶ تهران-بندرعباس-دوبی ایران ایر را با دستور شلیک ۲ موشک، هدف قرار داد و ۲۹۰ سرنشین آن شامل ۶۶ کودک، ۵۳ زن و ۱۶ کروی پروازی و همین طور ۴۶ تبعه خارجی به شهادت رساند.
راجرز فرمانده وینسنس می گوید شیء خارجی را روی صفحه رادار مشاهده کرده؛ حال آنکه همه آنها که با علم هوانوردی، دریانوردی و بررسی رادارها آشنایی اندکی هم دارند، می دانند که آلارمی که هواپیمای مسافری بر روی صفحه راداری می دهد با آلارم هواپیمای جنگی متفاوت می باشد.
دولت تروریست آمریکا که در آن سال از رژیم بعث عراق در جنگ ۸ ساله مقابل ایران حمایت می کرد، با این اقدام تروریستی می خواست کمکی به بغداد در جنگ تحمیلی مقابل تهران کند؛ همین بهانه کافی بود تا توطئه یک حمله تروریستی مقابل مسافران بی دفاع ایرانی را طراحی کند و درنتیجه ۲۹۰ زن و مرد و کودک بی دفاع در آسمان ایران و در شرایطی که تنها کمتر از نیم ساعت تا فرودگاه دوبی فاصله داشتند، به شهادت برسند.
چگونه دروغ های راجرز فرمانده ناو وینسنس لو رفت؟
اصابت موشک ها به بال و دم ایرباس و سالم بودن برخی اجساد در آب های خلیج فارس، دروغ بزرگ راجرز را افشا کرد که مدعی دیدن اف ۱۴ بر روی صفحه رادار وینسنس شده بود؛ اما مجامع جهانی در مقابل این دروغ و کشتار مردم سکوت کردند.
از دیگر دروغ هایی که فرمانده ناو وینسنس و دولت آمریکا مطرح می کردند، نبود مکالمه میان خلبان با مراکز کنترل ترددهای هوایی ایران و امارات بود؛ حال آنکه متن کامل مکالمات کاپیتان شهید محسن رضائیان با مرکز کنترل هوایی هر دو کشور فایل ضبط شده آن موجود بود.
شهید کاپیتان رضائیان در این مکالمات درخواست موافقت برج مراقبت با افزایش ارتفاع خود از ۱۲ به ۱۴ هزار پایی را دارد که تنها اندکی بعد از آن در ساعت ۱: ۲۴ دقیقه ۱۲ تیر ۱۳۶۷ و تنها ۷ دقیقه بعد از تیک آف از فرودگاه بندرعباس، با شلیک موشک های ناو وینسنس آمریکا روبه رو شده و همه سرنشینان آن به شهادت می رسند.
نظر ایکائو درباره سانحه و عذرخواهی نکردن دولت تروریست آمریکا
در گزارش تیم تخصصی ایکائو (سازمان جهانی هوانوردی) آمده: در صورتیکه برخی از کارکنان و افسران این ناو، بر سر تجاری یا نظامی بودن هواپیما درحال جر و بحث بوده اند، اما راجرز فرمانده ناو دستور شلیک موشک ها را داده بود؛ یکی از افسران در لحظات آخر فریاد می زند دست نگه دارید، هواپیما تجاری است…
دولت تروریست آمریکا از رخ دادن این واقعه و مرگ انسان ها ابراز تأسف کرد اما هیچ گاه بطور رسمی عذرخواهی نکرده و مسئولیت وقوع حادثه را بر عهده نگرفته است.
پس از ابراز تأسف رونالد ریگان از وقوع این حادثه از وی پرسیده شد که این ابراز تأسف به مفهوم عذرخواهی است و او پاسخ داد بله!
پرواز ۶۵۵؛ تا ابد
از ۱۲ تیر ۱۳۶۷ تا کنون پروازهای تهران-بندرعباس-دوبی با شماره ۶۵۵ و به یاد شهدای این اقدام تروریستی دولت آمریکا انجام می شود. همه ساله در ساعت ۱۰: ۲۴ در محل قتلگاه شهدای پرواز ۶۵۵، از طرف خانواده ها و نیروی دریایی مستقر رد جنوب کشور، محل سقوط گلباران می شود.

1400/04/13
11:55:19
5.0 / 5
1300
تگهای خبر: اداره , بار , سازمان , فرود
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
Shikbar شیک بار
shikbar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شیك بار محفوظ است

شیك بار

حمل و نقل و باربری