معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام كرد؛

ساخت نخستین آزادراه كشور با سرعت ۱۳۰كیلومتر

ساخت نخستین آزادراه كشور با سرعت ۱۳۰كیلومتر

شیك بار: معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: آزادراه كنارگذر جنوبی تهران به طول ۱۵۸ كیلومتر برای نخستین بار از نظر فنی به گونه ای تولید شده كه امكان تعیین سقف سرعت ۱۳۰ كیلومتر برای خودروها فراهم گشته است.



به گزارش شیك بار به نقل از مهر، خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از قطعه سه آزادراه كنارگذر جنوبی تهران كه پیش ازظهر امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد، در جمع خبرنگاران درباره مشخصات این پروژه اظهار داشت: مجموع طول این مسیر ۱۵۸ كیلومتر است كه همراه با رمپ و لوپ ها و سایر جاده های دسترسی كه در مجموع ۵۰ كیلومتر است به بیش از ۲۰۰ كیلومتر می رسد و مقرر است طی ۴ سال احداث شود.
مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور، درباره علل افزایش هزینه های پروژه های راهسازی اظهار داشت: یكی از مهمترین عوامل افزایش هزینه پروژه های راهسازی، افزایش زمان احداث است. ازاین رو اگر طبق زمان بندی مقرر، آزادراه ساخته شود از هزینه های جانبی و سربار پروژه كاسته می شود كه هم اكنون پروژه آزادراه كنارگذر جنوبی تهران طبق زمانبندی تعیین شده در حال اجراست.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این پروژه جزء كریدور شرقی – غربی كشور است كه از مشهد مقدس شروع شده و به تبریز ختم می گردد و آزادراه كنارگذر جنوبی تهران در محدوده پایتخت از این كریدور قرار دارد كه گلوگاه ترافیكی كریدور است و به خاطر حجم عظیم خودروها، ترافیك سنگینی در جاده های منتهی به تهران تولید می گردد اما با احداث این آزادراه، گلوگاه ترافیكی كریدور رفع خواهد شد.
وی با اشاره به اینكه این آزادراه در ۴ استان تهران، مركزی، البرز و قزوین قرار دارد، اضافه كرد: با احداث آن حجم عظیم ترافیك خودروهای سنگین و سبك عبوری از پایتخت جمع آوری شده ضمن اینكه ترافیك خودروهای ورودی از سمت جنوب تهران را هم كاهش خواهد داد.
مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور با اشاره به اینكه برای بهره برداری كامل از پروژه باید تمام قطعات ساخته شود، تصریح كرد: هم اكنون بخش زیادی از قطعه ۴ به صورت ۴۰ كیلومتر آخر یافته و اگر تا آخر امسال قطعه ۳ آزادراه كنارگذر جنوب تهران به آخر برسد این دو قطعه زیر بار ترافیكی رفته و ترافیك بخشی از غرب تهران را برای خودروهای عبوری كاهش خواهد داد.
خادمی از دیگر ویژی های این آزادراه را داشتن دسترسی همه آزادراه های منتهی به تهران عنوان و اظهار نمود: تاكنون ۸۷۰ میلیارد تومان صورت وضعیت از جانب پیمانكار صادر شده كه بطور قطع ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان بیشتر از این رقم است.
وی سقف سرعت پیش بینی شده برای خودروهای عبوری از این آزادراه از نظر فرایند تكنیكی و فنی طراحی شده برای آزادراه را ۱۳۰ كیلومتر در ساعت عنوان نمود و اضافه كرد: آسفالت ریزی این آزادراه برای نخستین بار به صورت كاملا مكانیزه و با دستگاه فیشر انجام شده است و دیگر به صورت دستی آسفالت ریزی نخواهد شد كه در نتیجه سطح آزادراه اعوجاج نخواهد داشت.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تشریح وضعیت پیشرفت فیزیكی قطعات آزادراه كنار گذر جنوبی تهران اظهار داشت: قطعه یك این آزادراه از آبیك به جاده ماهدشت – اشتهارد به طول ۴۰ كیلومتر با پیشرفت ۳۲ درصد، قطعه ۲ حدفاصل ماهدشت در استان مركزی تا آزادراه تهران – ساوه با پیشرفت ۴۲ درصد، قطعه ۳ حد فاصل آزادراه تهران – ساوه تا آزادراه تهران – قم با پیشرفت ۲۸ درصد و قطعه ۴ حد فاصل آزادراه تهران – قم تا منطقه چرمشهر در آزادراه قم – گرمسار با پیشرفت ۸۶ درصد در حال احداث هستند.

1397/04/01
12:26:56
5.0 / 5
2959
تگهای خبر: احداث , بار , ترافیك , جاده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
Shikbar شیک بار
shikbar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت شیك بار محفوظ است

شیك بار

حمل و نقل و باربری